Evolution of Astrological services :-

The spiritual language of Astrology has been used by Astronomers for thousands of years as a sacred tool; It is acceptable to all.
In the spirit of evolution and in the light of new horizons, Astrological platforms have transformed our profession with the help of special features and tools combined with Astrological technology, capable of providing advanced services to people – also able to answer all client’s questions quickly and accurately.

You can get all the Astrological solutions you need using the advanced technology of information technology. ‘Artificial Intelligence Application Service’ is one of the best digital Astrology services provided in the last three decades.

Astrology on the basis of machine learning :-

The nine planets and the ascendant can be interpreted as data pieces of each event in a person’s life. These data are binary, e.g., – the event may or may not occur; Again, can be interpreted as ordinal, for example – favorable, neutral or unfavorable; For example, career in medicine, law, etc .; Or at the time of marriage or death. Which mathematicians refer to as the vector of multidimensional space. The number of dimensions is equal to the number of events representing life.
Each person can now be seen as a point in a multidimensional space, and a group of individuals can be seen as a random scattering of points in this multidimensional space.

In astrology the future of such a person is being predicted based on his date of birth, time of birth, place and his name. The person is predicted based on the relationship of his birth with the events of his life. However, no one can explain the cause of a particular event. Let’s consider the situation, let’s say the share price of a company is constantly falling. There could be many reasons such as: maybe it is due to the strategy of new companies or competitors, or the feeling of new products or investors, or, economic and political push etc. Many reasons can be responsible for the continuous fall in the stock market price. However, it is also possible to predict a specific cause. The problem can be easily solved if machine learning algorithms can accurately analyze these multiple factors. The same thing applies with astrology in order to make predictions. There are many factors that can affect a person’s life, and machine algorithms can be used to analyze and make predictions. And, if you do, the chances of making a mistake will be very low.

জ্যোতিষ পরিসেবা শিল্পের বিবর্তন ;-

জ্যোতিষশাস্ত্রের আধ্যাত্মিক ভাষা পবিত্র হাতিয়ার রূপে হাজার বছর ধরে জ্যোতির্বিদরা ব্যবহার করে চলেছেন; এটি সর্বজন গ্রাহ্য। বিবর্তনের চেতনায় এবং নতুন দিগন্তের আলোকে, জ্যোতিষ প্ল্যাটফর্মগুলি বিশেষ বৈশিষ্ট্য এবং সরঞ্জামগুলির সাহায্যে জ্যোতির্বিদ্যা প্রযুক্তির সাথে মিলিত হয়ে আমাদের পেশায় রূপান্তর নিয়ে এসেছে, যা মানুষের কাছে উন্নত পরিসেবা প্রদান করতে সক্ষম, – ক্লায়েন্টের সমস্ত প্রশ্নের উত্তর অতিদ্রুত এবং নিশ্চিত ভবিষ্যদ্বাণী করতেও সক্ষম।

ইনফরমেশন টেকনোলজির উন্নত প্রযুক্তি ব্যবহার করে আপনার প্রয়োজনের সমস্ত কিছু জ্যোতিষ সমাধান পেতে পারেন। গত তিন দশকে যেসব ডিজিটাল জ্যোতিষশাস্ত্র পরিষেবা দেওয়া হয়েছে, তার মধ্যে আর্টিফিশিয়াল ইন্টেলিজেন্স অ্যাপ্লিকেশন পরিসেবা হলো সর্ব্ব-শ্রেষ্ঠ।

মেশিন লার্নিং এর ভিত্তিতে জ্যোতিষশাস্ত্র ;-

নয়টি গ্রহ এবং লগ্ন দ্বারা একজন ব্যক্তির জীবনের প্রতিটি ইভেন্টের ডেটা টুকরো হিসাবে ব্যাখ্যা করা যায়। এই ডেটাগুলি বাইনারি, যেমন, – ঘটনাটি ঘটবে বা ঘটবে না; আবার, অর্ডিনাল হিসাবে ব্যাখ্যা করা যেতে পারে, উদাহরণস্বরূপ – অনুকূল, নিরপেক্ষ অথবা প্রতিকূল; উদাহরণস্বরূপ বলা যায় চিকিৎসা, আইন ইত্যাদিতে কর্মজীবন; অথবা বিবাহের সময় বা মৃত্যুর সময়। গণিতবিদরা যাকে বহু-মাত্রিক স্থানের ভেক্টর হিসাবে উল্লেখ করেছেন। জীবনের প্রতিনিধিত্বকারী ইভেন্টগুলির সংখ্যার সাথে মাত্রার সংখ্যা সমান।
প্রতিটি ব্যক্তিকে এখন বহু-মাত্রিক মহাকাশে একটি বিন্দু হিসাবে দেখা যেতে পারে এবং ব্যক্তিদিগের এক দল এই বহুমাত্রিক মহাকাশে বিন্দুগুলির একটি এলোমেলো বিক্ষিপ্তের মতো দেখতে পারেন।

জ্যোতিষশাস্ত্রে যেমন একজন ব্যক্তির ভবিষ্যৎ তার জন্মতারিখ, জন্মসময়, স্থান এবং তাঁর নামের উপর ভিত্তি করে ভবিষ্যদ্বাণী করা হচ্ছে। তাঁর জন্মের সাথে তার জীবনের ঘটনাগুলির সম্পর্কের ভিত্তিতে ব্যক্তির ভবিষ্যদ্বাণী করা হয়। কিন্তু, কেউ একটি নির্দিষ্ট ঘটনা ঘটার কারণ ব্যাখ্যা করতে পারেন না। আসুন, আমরা এমন পরিস্থিতিতে বিবেচনা করে দেখি, – ধরুন কোনও সংস্থার শেয়ারের দাম ক্রমাগত কমছে। এখানে অনেক কারণ থাকতে পারে যেমন: হয়তো এটি নতুন কোম্পানি বা প্রতিযোগীদের কৌশলের কারণে, অথবা নতুন পণ্য বা বিনিয়োগকারীদের অনুভূতি, অথবা, অর্থনৈতিক এবং রাজনৈতিক ধাক্কা ইত্যাদি অনেক কারণেই স্টক মার্কেটের মূল্য ক্রমাগত পতনের জন্য দায়ী হতে পারে। কিন্তু, একটি বিশেষ কারণের পূর্বাভাস দেওয়াও সম্ভব। মেশিন লার্নিং অ্যালগরিদম যদি এই একাধিক কারণগুলি নির্ভুলভাবে বিশ্লেষণ করতে পারে তবে সমস্যাটি সহজেই সমাধান করা যায়। একজনের ভবিষ্যদ্বাণী করার জন্য জ্যোতিষশাস্ত্রের ক্ষেত্রেও একই ঘটনাটি ঘটে তার জীবনকে প্রভাবিত করে এমন অনেকগুলি কারণ অবশ্যই বিবেচনায় নেওয়া উচিত, এবং, মেশিন অ্যালগরিদম গুলি বিশ্লেষণ করতে এবং ভবিষ্যদ্বাণী করতে ব্যবহার করা যেতে পারে। আর, তা করলে ভুলের সম্ভাবনা খুবই কম হবে।

Published by BIOS2018

I, Dr. Asis Kumar Ray, founder President of Bengal Institute of Oriental Studies.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: